Jaký je vhodný sport pro těhotné?

Pohyb těhotným ženám pomáhá při zácpě, zlepšuje se jim imunitní systém, netrpí chladem ani alergiemi. Správným sportováním a pohybem může žena uvolnit a zrelaxovat celé tělo tak, že ji přestane bolet dokonce i namáhaná páteř. Vysportované tělo je navíc mnohem lépe připraveno na zátěž při porodu. Je třeba si ale zapamatovat, že dítě v bříšku musíte šetřit a chránit.

dívka na mostě

Sport jako zábava ne dřina

Sportovní aktivity, které provádí těhotná, by neměly být násilím, ale pro radost. Pokud však žena milovala nějaký druh sportu ještě předtím, než byla těhotná, musí se ho na nějaký čas vzdát, pokud by jím ubližovala miminku. Je třeba si uvědomit, co je pro dítě již zatěžující. Musíte sama cítit, co vás už bolí a co je moc. Pokud milujete cyklistiku, zvolte si nějaký jiný, alternativní způsob cvičení. Těhotná žena má slabé klouby, které si musí šetřit. Pokud máte pocity tíhy při cvičení, ihned přestaňte cvičit.

Ideální pro těhotné je plavání a všechny druhy sportů, které jsou ve vodě. Žena se ve vodě podepírá a šetří si klouby. Vodní aerobik by měly navštěvovat všechny těhulky. Ve vodě necítí žena svoji hmotnost. Nehrozí její nebezpečí, když náhodou zakopne a spadne.

Když se bojíte nákazy z vody, věřte tomu, že je zde velmi nízké riziko. Bazény pro cvičení těhotných jsou mimořádně kontrolovány. Jsou lepší než voda v jezerech či na koupalištích, kam by těhulky chodit neměly.
těhule v kalhotkách

4 pohyby, které v těhotenství omezit:

 

Aerobik: Rozhodně zapomeňte na tento druh sportování. Cviky jsou namáhavé. Každý, kdo s vámi přijde do kontaktu při cvičení by měl vědět o vašem stavu. Neměly byste cvičit totéž, co ostatní cvičenky.

Běh: Zapomeňte i na běh. Nemůžete nyní skákat a natřásat se. Jednoduše se raději projděte.

Spinning, cyklistika: Tisknete si při tom bříško a můžete z velké výšky i padnout. Tomuto druhu sportu se vyhněte!

Bruslení a lyžování: Zakázáno! Absolutně neslučitelné s těhotenstvím. Kromě vašeho případného pádu, je třeba počítat i s nebezpečným ježděním ostatních, kteří do vás mohou narazit. A to by nebylo příjemné.

Raději se proto procházejte. Chůze je zdravý vytrvalostní trénink, který můžete provádět až do konce těhotenství. Pobyt na čerstvém vzduchu je dobrý pro matku i dítě.

Jaký je vhodný sport pro těhotné?
4 (80%)1